WAT gaan we lopen?

nov
29
zo
Tot nader order geen duurlopen
nov 29 @ 09:00 – nov 30 @ 12:00
dec
6
zo
Tot nader order geen duurlopen
dec 6 @ 09:00 – dec 7 @ 12:00
dec
13
zo
Tot nader order geen duurlopen
dec 13 @ 09:00 – dec 14 @ 12:00
dec
20
zo
Tot nader order geen duurlopen
dec 20 @ 09:00 – dec 21 @ 12:00

1 juli 2020 – Lekker gelopen! duurlopen update.

Normaal of het nieuwe normaal, in welke fase zitten we nu?

Zeker is dat wij nog niet in ons oude ritme zitten en (virus) risico vermijden nog steeds zinvol is.
Naar verwachting zullen de Amsterdam en Rotterdam marathon daarom ook in oktober niet doorgaan. Het logisch gevolg daarvan is dat wij voor onze zondagse duurlopen de komende maanden het op de site gepubliceerde marathon trainingsschema loslaten en kortere, aangepaste afstanden en routes zullen lopen. Want waarom zouden we ons lichaam onnodig belasten als zelfs topsporters de intensiteit van hun inspanningen verlagen bij gebrek aan concrete doelen? Wat gaan we wel doen?

Afstanden en routes
Voor cycli van vier weken heeft Jan Opstal afstanden en routes van ca. 14, 16, 18 en 20 kilometer ontwikkeld. Natuurlijk bepaal je zelf of je op het moment een lusje meer of minder wilt doen. De betreffende informatie voor die zondag is onveranderd op de site onder “Wat gaan we lopen” te vinden.

Wil je toch het marathonschema volgen dan zijn de onderstaande afstanden voor of na het programma te lopen:

Datum       actueel  marathon    extra

5 juli                14            21            7

12 juli              14,5         16            1,5

19 juli              16,5         21            4,5

26 juli             20            25            5

We zullen anticiperen op de ontwikkelingen met betrekking tot het eventueel wel doorgaan van de marathons van Rotterdam en Amsterdam in het najaar. Wij zullen deze ontwikkelingen monitoren en voldoende flexibiliteit in acht nemen om de afstanden als gevolg hiervan aan te passen.

Verzorging
Met de verzorging gaan we terug naar het oude service niveau . Dat betekent dat we onderweg als vanouds op diverse plaatsen door ons verzorgingsteam van ondersteunende calorieën zullen worden voorzien.

Start en finish locatie
We hopen uiteraard zo snel mogelijk weer bij Du Midi te kunnen vertrekken en na aankomst op het terras van de mogelijkheden te kunnen genieten. Uit het regelmatig contact met ze moest echter tot ieders teleurstelling geconcludeerd worden dat de nog geldende actuele beperkende maatregelen dit niet mogelijk maken.
Zolang als nodig blijven we dan ook starten en finishen bij duivenclub De Dobbevliegers, oude weg 72, 2631 PB Nootdorp. Ook daar is de crew na afloop paraat voor de laatste slok en hap en zullen er stoelen staan en is koffie verkrijgbaar.

(Zomer) starttijden 08.30 uur
We zoeken vanzelfsprekend het ongemak niet op en vermijden graag te hoge temperatuur. Standaard starten we om die reden met ingang van a.s. zondag tot en met zondag 30 augustus om 08.30 uur.
In de relatie tot de te lopen afstanden vertrekken we niet meer in startgolven.

Vrijwillige en koffie bijdragen
Met heel veel dank aan de sponsors zijn we gelukkig verzekerd van basisinkomsten. Maar met het gebruik van de duivenclub en uitbreiding van de verzorgingsposten stijgen de kosten en zijn vrijwillige bijdragen van harte welkom. Waardeer je de voorzieningen? Maak dan a.u.b. een paar Euro over naar rek.nr. NL22RABO 030 142 40 55 t.n.v. Stichting Lekker gelopen! of geef het contant aan één van de dames van de crew. De koffie na afloop is helaas niet meer gratis en kost weer € 1,-.

Singlets
Voor de grote nationale marathons hadden we een leuke singlet actie voorbereid en singlets met Lekker gelopen! opdruk besteld. Misschien dat er een volgend keer nog een actie volgt. Nu hebben we echter ca. 50 singlets (mix dames/heren) in de gangbare maten beschikbaar en in de aanbieding. Ze kosten € 15,- per stuk en zijn a.s. zondag te bewonderen en te bestellen. Bij extra grote belangstelling kan er aanvullend besteld worden.

Veiligheid
Nee, we verkeren nog niet in “normale” omstandigheden. Voorzichtigheid blijft geboden. We blijven dus de veiligheid in acht houden en het aanbevolen gedrag inzake de afstand en hygiëne hanteren.

Bestuur Stichting Lekker gelopen!


ROUTES terugkijken?
Wil je routes uit vorige trainingen terug kunnen kijken?
Klik op de kalender en selecteer de datum van de betreffende training.

Wil je trainingen van een specifieke afstand bekijken?
Klik dan op “Labels” en selecteer de gewenste afstand.


Wil je een LOOPROUTE in de Garmin of smartphone laden?
Gebruik dan onderstaande instructies (PDF) om jouw route naar keuze over te zetten.

Voor een Garmin sporthorloge klik hier

Voor een Smartphone klik hier